The US tour - Part TWO.


Onsdag 2 sept -2009, Santa Cruz fortfarande! :)

Vaknade runt 8 tiden av en rastlos P som vackte mig... Efter en stunds morgonprat klev jag upp och satte pa min morgonpromenadsutstyrseln. Vi tog en langpromenad langs stranden samt hamnen med alla de vackra och stora batarna! Vi kom bada overrens om att: "Har skulle vi kunna bo", trots det underliga folket. Pa nagot vis har vi landat som manniskor och kanner verkligen harmo (harmoni) nuuu. Den vardagliga stressen har flygit sin kos och kanner nu for en serios tid framover. Vi stannade till vid ett fik vid hamnen och at var frukost, varda efter morgonpromenaden. Det blev yougurt, fruktsallad, 1 pannkaka (utan sirap for min del) & H2O, P drack sitt kaffe - inte ovanligt. Sjalv tycker jag att kaffe smakar brant- inte alls gott- det gillar jag inte!
Det ar konstigt anda hur en resa till andra sidan jordklotet kan fa en att tanka om. Nog for att jag ALLTID brytt mig mycket om familjen och sa, men jag kanner att singellivet verkligen inte ar nagot for mig. Som P & jag kom fram till under var flygtur ... vi hade lika garna kunnat ha akt tillsammans med vara karlar...om vi hade nagra alltsa. :P For man ska ju kunna ha lika roligt nar man har forhallande som nar man ar singel- om inte roligare...(forsta mig ratt)!
Efter var goda frulle gick vi ner & la oss pa beachen - utan solskyddsfaktor, sa osmarta var vi- jala!! Med musik, havets stillsamma vagor och liggandes pa vara handdukar i sanden- somnade vi! Skont- skont- skont!
Efter ett antal timmars relax pa stranden var det dags for lunch. Vi vandrade till fiket: Java Junction, dar vi at Best Turkey Sandwiches & Strawberry Fields Smoothie, mums-mums vad gott det va!
Eftersom vi var omma i kroppen efter alla flygresor hit och dit sa tyckte vi att vi var val varda en harlig massage! Sa vi bokade in oss pa den mest valomtalade massagesalongen i Santa Cruz, Kiva heter den for att namna dess namn! :) Nar vi fick se vara massorer fick ialf jag stora ogon! Ut kom tva hippi-killar/karlar (min massor med langt lockigt har och betedde sig nastan lite patand). P sag mina stor-stora ogon och berattade for mig efterat att hon skrattade inombords nar hon sag mitt ansiktsuttryck... Men det var ju bara att lata karln satta igang, vi hade ju betalat... Och som jag blev forvanad! Man ska inte domma innehallet efter dess forpackning... eller hur ar det man sager?!?! :P Det var ju superskont ju! Som jag kande mig uppmjukad och len efterat. Maste goras oftare, aven hemma i Sverige. Killarna kom fran Polen, men hade bott har i Santa Cruz i 20 ar. Ja, de kunde ju sin sak ialf. Efter massagen var vi och shoppade lite matvaror sa som frukost och dylikt. Vi tankte ta och ata frukost hemma nagon dag ialf.
Kvallen spenderade vi med Amy & Shige hemma hos oss, och sen akte vi vidare till en restaurang vid namn Hula och at god fisk och tog en drink, sen vidare till Red Room igen- stadens inne-pinne-stalle...
Torsdag 3 sept -2009
Samma visa denna morgon: P kom in och vackte mig, jag som lyckas sova sa himla skont varje natt har! har verkligen inte sovit bra pa lange hemma i Sverige! Men nu sa har jag funnit mitt lugn!

- The early bird catches the worm / Morgonstund har guld i mund... :)

Blev en svang till beachen for att branna pa vara ack sa redan kraftroda kroppar. Efter detta vantade var egna chauffor  som korde oss runt till alla vingardarna "for wine tasting". :) Tror vi smakade 16-17 olika sorters viner... Hann bli lite val paverkade av allt smakande samt att vadret var pa topp just denna dag! Sa hett! Efter att Amy slutat jobba sa drog vi ivag till en restaurang ute vid vattnet. Dar var jag, P, Amy, Shige och Karin. Vi mumsade och drinki-drinkade hela/halva kvallen. Eftersom vi borjade var wine tasting redan kl 13.00 sa var vi ganska rejalt slut redan kl 22.30, sa vi bestamde oss for att avsluta kvallen och ta nya tag imorn/fredag.
Nar P & jag val kom hem, knackades det pa var ytterdorr... dar stod grannkillen plus hans van- hoga som hus och undrade om vi var sugna pa att komma over och joina deras fest! Som vi tackade NEJ! Jala!
En liten notering: "Black Eyed Peas- I gotta feeling!"  Bra lat for ovrigt!
Nu nar jag sitter har ar det fredag och vi vantar pa att Amy ska sluta jobbet. For idag ska vi aka till Carmel som ligger ca 1 timmes bilfard fran Santa Cruz, dar ska vi stanna over natten och ut och se stallet. Sen bar det av till L.A imorn/lordag! Ska bli hur haftigt som helst. Men alla sager att det ar "plastic-fantastic" dar sa vi far se vad vi tycker om staden!
Men forst- Carmel...dar Jennifer Aniston haft sitt hus och dar Clint Eastwood ar borgmastare. :)
Part 3 kommer efter helgens bravader i L.A....
:)
Ta hand om varandra dar hemma i Sverige! Vi langtar inte alls hem maste jag papeka! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0