The US tour - Part ONE.

Har kommer uppdateringen om vad som hander i mitt liv just nuuu...
Mandag den 31 aug borjade bra da kara P & jag knappt orkade kliva upp nar klockan ringde sa i rritersamt... men eftersom det var USA som vankades sa fick vi nog med energi att hastigt och bestamt hoppa upp... P var tvungen att sy in min nya bikini for att jag skulle kunna ha den, vilket iofs ar ganska bra! :)
P:s underbara mor (min mammas moster) skjutsade oss till Arlanda vid 10 tiden, planet gick 13 tiden...
A sa var vi pavag till underbara US...
Arlanda--> Philadelphia--> Chicago, sova over dar en natt for att sedan flyga vidare till San Fransisco. :)
Val i Chicago nattade vi pa Holiday Inn, at Quessadillas och drack ett glas vitt, samt smakade av USA:a inte alls sa mumsiga vatten (kranvatten), "ont-i-magen-vatten" eller vad man nu ska kalla det... :P Natti natti blev det kl 22.18 denna kvall, jag tror att jag somnade forst! Slut som artist helt enkelt! Det roliga innan sanggaende var ju att hotellet hade en "Pillow menu", sa vi fick privilegie att valja ut vilken/vilka sorters kuddar vi ville sova pa... de hade fyra sorter att valja pa. Sa nu vet jag vilka kuddar jag ska kopa nar jag kommer hem, for en viss person har ju klagat pa mina kuddar sa det ar val dags att kopa nya da! :)
Tisdag 1 sept, upp kl 5.20, duscha & packa ihop. Buss till flygplatsen i Chicago kl 6.00, flyget gar 7.55 mot San Fransisco. Kopte Wholegrain-bagle till frukost med cream cheese och en flarra apelsin juice till det. Sen var vi ju tvungna att ha med oss na gotta under var 4,5 timmar langa flygplanstripp. Sa da blev det H2O & Skittles Original. P har borjat lasa boken: Act Like A Lady- Think Like A Man, som koptes pa flygplatsen i Chicago. Min tur att lasa efter henne. Var ju 100 ar sen jag slog mig till ro for att lasa en bra bok, men denna ar ett maste att lasa enligt manga. Man kanske lar sig ett och annat hur man skall bete sig mot/med man om inte annat...
Val nere pa marken i San Fransisco fick vi hamtning av Brian. Han var snall nog att skjutsa oss hela vagen fran San Fransisco till Amy's place i Santa Cruz, Pine St, lite mer an en timmes fard. Brian ar en surfarkille... liknar faktiskt en av killarna i Jackass for er som brukar kolla pa det.
Framme hos Amy motte vi upp hennes van Winnona som visade oss runt lite i Santa Cruz undertiden Amy var pa jobbet. Darefter skjutsade Winnona oss for att hyra bil hos Hertz.
Gubben pa Hertz trodde att han var rolig nar han skrev in att jag var fodd -93 (16 ar) istallet for -83! Snacka om dalig humor Amerika!
Efter all ny info, bilhyrning, mat pa en Mexicansk Tacoria fick vi for oss att leta pa det valomtalade fiket i Santa Cruz, namligen Pergolesi's, aven kallad Dr Miller's efter en tandlakare som haft byggnaden tidigare.
Denna stad Santa Cruz paminner verkligen om Byron Bay, Australien, for er som da varit dar vet exakt vad jag menar...
Alltsa nar jag & P skulle ta oss en fika pa detta "tandlakarstalle" fick vi se en inte saa normal skylt inne vid disken: "Dude, I know it's Santa Cruz, but please no dope smokin' on the patio, thanks mgmt"
Jag sager bara Jala...
Nar vi nu ser oss omkring sa ar nog P den som ar den mest normala manniskan i denna stad... eller kanske den mest onormala har om man sager sa... For jag smalter da in ganska bra med mina tva tatueringar...dock kanske for fa egentligen.
En sak till... inte en "gamling" sa langt vara ogon kan na, enbart ungdomar och under 40. Det gillar vi!
Hem till var nya lya/ lagenhet eller kanske ska kalla det vart egna lilla hus... med var egna hyr=bil utanfor dorren... :) Duscha och fixa oss infor kvallens bravader. Amy pa hemgang, vin + H2O hemma hos henne "across the street" och givetvis en hel del facebookande...
Amy's karl skjutsade runt oss till diverse restauranger/pubar/barer. Var bl. a pa Aquarium och The Red Room, at och drack en massa gott med inslag av strawberry- for er som kanner mig vid det har laget- me like!
Pavag hem igen efter en ganska lugn kvall med en del av Amy's vanner, sa fick Amy & hennes man Shige for sig att vi skulle lana deras cyklar infor morgondagens strapatser. Vi har namligen bokat upp oss pa en heldag med privata surfinglektioner -  antligen ska har surfas! Amy tyckte vi kunde ta cyklarna ner till stranden, medan P & jag gillar att promenera en massa. Sa vi far se hur morgondagen borjar :P God natt nu kara tisdag 1 sept kl 23.20, ja tro det eller ej men vi har faktiskt blivit seriosa! :)
Ps. Jag vet att vi ligger efter med uppdateringar av bilder samt i bloggen, men vad gor man nar man har fullt upp hela dagarna?!... ska ta a lagga in lite bilder nu ialf...
Part TWO kommer snart... hall utkik!
/ Carolina...& P ar ju ocksa med pa ett horn saklart! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0