The US tour - Part FOUR

Onsdag 9 sept- 2009

Vi fick faktiskt lite sovmorgon idag. Vaknade runt 8 tiden och var pigga och glada trots att P skulle styra sin kos mot andra sidan USA.
Vi grejade med packningen innan vi gick iväg för att äta frukost, det blev våfflor idag ;P med jordgubbar (förstås) och apelsinjuice att dricka till det. Jo tack jag vet- ingen bra frukost, men vi är i USA och måste ju prova riktig amerikansk frukost någon gång innan vi åker hem. Det var ialf mumsigt! :)



Efter frullen var det dags för den ena damen att lämna den andra damen ensam i San Francisco, för att bege sig iväg till North Carolina för ett viktigt möte - jobb!
Jag såg P:s oroliga blick när vi skulle säga hejdå.... :P Oroa dig inte- jag klarar mig! Jag är ju i San Francisco- alltså i goda händer! :)

Ja och vad skulle jag nu göra ensam och övergiven i San Fran?! :P Gick en stund till ett internetcafé och bloggade lite för att försöka hinna ikapp lite. Sen tog jag mig en himla många timmars promenad runt i San Francisco för att få hinna se så mkt som möjligt! Lyckades finna butiken: Victoria´s Secret, tjejernas egna godisbutik! ;) Tro inte att det gick fort att bli klar där... jag strosade runt lite och hittade lite smått och gott kan jag säga! Fin-fint! :) Mums!
Efter lite shopping och en hel del vandrande så var det väl ändå dags för mig att äta?! Men kuuul, skulle jag sätta mig vid ett matställe helt ensam?! Skumt! Aldrig gjort...men någongång måste ju vara den första! :) Det blev mat på stället " Jack-in-a-box" haha!!! Där åt jag en smarrig kycklingciabatta och drack en JORDGUBBS smoothie....GOTT!!! Jag vet- mitt andranamn är Strawberry...eller kanske mitt första nuförtiden! :) Kan inte rå för att jag är så jordgubbstokig, sålly- men det är jag! Så efter alla jordgubbsdrinkar igår och allt jordgubbsätande hela veckan så har jag fått ett nytt namn... men det är väl okej!
Efter lunchandet på egen hand så fortsatte jag min promenad runt i S-F. Tog mig sedan tillbaka till hotellet...ja, tro mig- jag hittade DIREKT. :) Så yr i mössan är jag ju inte ialf!
I hissen på hotellet påväg upp till min våning (10), mötte jag en tjej som precis checkat in på hotellet och som genast började prata med mig. Så nu så hade jag fått mig en vän på hotellet också, var ju inte så svårt! :) Men så väntade jordgubbar på mitt rum och en stunds göra-i-ordning-mig-tid innan jag skulle möta upp Amy och Shige som jag då skulle gå ut och äta med på kvällningen... För ikväll var det sista chansen- imorn flygs jag till Chicago och ska möta upp P.
Shige, Amy och jag åt mat på en Italiensk restaurang vilket jag gillar. :) Jag har även börjat lära mig att dricka rödvin (kanske har lyckats blivit vuxen nu)... :) Se bild.....



Detta vin är hur gott som helst! :) Härligt, kanske befolkningen i USA slutar att kolla mitt legg hela tiden! Vad i hela friden...jag är ju inte under 21 år, vilket halva USA verkar tro.
Jag, Amy och Shige hade himla trevligt måste jag säga! Eftersom de visste att jag avgudar jordgubbar beställde de en vulkan av/med jordgubbar och annat gott till efterrätt! :) Coolt! Annorlunda, men gott! Det blir till att ta på sig löparskorna när jag kommer tillbaka hem,... men det är ju då det!
Jag hoppas verkligen att Amy och Shige kommer till P :s (årets garanteraste häftigaste) fest i Gefle nu snart, de som är bjudna och inte kommer/kan komma, kommer att missa något kan jag säga! Stackars er, för vi kommer verkligen att få något att minnas för resten av våra liv, det kommer att bli något utöver det vanliga, det VET jag! :)

Efter maten och vinet med Amy och Shige tog vi oss till hotellet (Clift). Ja, de bestämde sig för att sova över till imorgon. Innan uppgång till våra rum så gick vi till baren och tog oss några jordgubbs/tranbärs drinkar. Shige kom underfund med att baren bara var full av män... Vilket kanske inte var så dumt!? :)
Amy och Shige skulle upp kl 5.00 på morgonen dagen efter så vi tog det lite avslappnande lugnt. Det blev en tidig kväller, ca 23.30 på rummet nöjd och glad över att ha hunnit med att träffa dem igen innan avresan till Chicago, O´Hare. På med Crime-kanalen och somna in till det, härligt!
God natt- Duktig tjej- seriös tjej! 
Ny månad - ny dag - nytt liv- fresht! Det gillar jag! :)

Torsdag 10 sept 2009

Jag vaknade innan klockan ringde...solo på rummet...
Dags för en dusch och packa ihop för en flygtur till Chicago och möta upp P och för att tillbringa våra sista semesterdagar tillsammans med P:s highschoolvänner från förr...
Dagen började bra: jag lyckades ta och checka ut och få mig en taxi i tid. Dock fick jag mig en rund liten tjurskallig gubbe som inte sa ett ord under bilfärden... han hade nog vaknat på fel sida eller nå... vad vet jag!?  Men det hade ialf inte jag gjort! jag var pigg och alert men med lite smått huvudvärk efter rödvinet och drinkarna kvällen innan.
Flygturen gick superbra- sov mig genom hela resan! När jag väl vaknade var det dags att landa!
Mötte upp P, och SOM hon var glad att återse mig igen! ;) Vi hade ju inte setts på ett helt dygn, kan ni tänka er!? Katastrof! ;P Haha..
Tog buss till hennes amerikanska familj. Därefter blev det amerikansk pizza på Pizza Hut, long time no see... Men tyvärr hade de inte den där BB pizzan som jag har väntat på i 12 år att få återsmaka! Så det blev till att ta till plan B. :)
När kvällen kom var vi båda överrens om att ha en lugn hemmakväll med Carol & Bob framför tv:n, så det fick det bli!

Fredag 11 sept -2009

Carol och Bobs son kom och hämtade upp oss och skjutsade in oss till stan, Chicago. Vi turistade litegranna och åt på Forest Gumps restaurang. Tog båt till Willis Tower mitt i Chicago och åkte upp med hissen på 103 våningen (fråga mig inte hur f_n jag vågade, med tanke på min höjdrädsla)...men man vill väl visa sig tuffare än vad man egentligen är... :P Jag/ vi gick t.o.m ut på det där glasgolvet så man fick se Chicagos skyskrapor under sig! Hualigen vad högt upp! Blev även lite shopping i Chicago, men bara lite...vi hade redan överfullt i våra väskor.

När vi kom tillbaka hem till Carol och Bob åkte jag, P och Carol och åt på en Mexikansk restaurang. Carol berättade att under dagen då vi vart iväg och turista hade en galning sprungit runt i området med laddad pistol, så polisen kom och det blev en massa stohej. Ibland är det skönt att inte vara mitt i där det händer saker och ting. Jag trodde ju verkligen att vi var säkra i det fina området, eftersom byns polischef var nära granne med oss. Men där trodde jag fel. Dagny hade namnsdag idag också, får inte förglömmas! Grattis P! :)

Lördag 12 sept - 2009

Mysmorgon- no stress!
Åt frukost ute på verandan i värmen, det gillar vi! Sen bestämde vi oss för att relaxa lite på ett spa, med pedikyr och grejer! Schööönt! :)
Dagen flöt på ganska fort kan jag säga, så när vi väl tog oss för att ta oss till ett av köpcentrumena i byn så fick vi springa marathon genom butikerna för att hinna med att shoppa det sista inför hemresan samt hitta en partyoutfit för kvällens fest ihop med P:s highschoolvänner.
The last night in US :(

Mary-Ellen hämtade upp oss och vi åkte och hälsade på hennes familj ( 4 barn samt maken ), det var längesedan jag sett ett sådant underbart fint hus! Mary-Ellen är arkitekt och har nu lovat att rita mig mitt hus (amerikanskt hus) i framtiden när jag ska ta och bygga ett, vare sig det bli i Sverige eller i USA. Jag blev mäkta imponerad av hennes jobb på sitt eget hus...se bilder...







Mary-Ellen, jag och P åkte till en mysig liten restaurang i byn och åt appetizers och drack vin, sen vidare alla tre till P:s andra highschoolvän (som för övrigt hade ordnat en överraskningsfest för en 16åring!?!). Jag tänkte direkt, hur skulle detta sluta?! Ska vi sitta med ett gäng 16 åringar?!... men så var självklart inte fallet. I USA har föräldrarna en liten fest samtidigt, så det blev till att umgås med ungdomarnas föräldrar hela kvällen, vilket var väldigt trevligt! När kvällen började närma sig sitt slut så skjutsade Mary-Ellen hem oss (ja, i USA får de köra när de druckit, det är tydligen normalt). 

Hemma hos Carol och Bob- la vi oss bums, men tror nog att vi råkade väcka familjen efter våra diverse skrattattacker i mörkret... Helt trött och slut somnade vi... och drömde om... ;) (hemlis)...

Söndag 13 sept - 2009

Blev väckt av Carol som knackade på rumsdörren, hon tyckte att det var dags för oss att stiga upp om vi skulle hinna med flyget hem till Sverige! Vilket egentligen inte vi tyckte vara så viktigt...för vad skulle vi hem och göra!? Till ett trist och tråkigt Gefle!
Men det var väl bara att hoppa upp och packa ihop...äta frukost ute på verandan en sista gång för denna gång... Sorglig känsla i kroppen att lämna alla nya vänner... Men samtidigt en härlig känsla av att veta att de finns kvar när man kommer tillbaka nästa gång!

Ånej, inte flyga igen! Tycker vi kan ta båten hem ist! ;P

Klart slut för denna resas gång!

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0