Bamsekramen värmde något enormt...

Veckan har varit hektisk för tjejen kan jag tala om...
...nog för att jag är van att ha många bollar i luften så måste jag ändå erkänna att det nog varit allt föör mycket på mitt veckoschema... men det är bara till att bita ihop! :)


Fortsättning av rusten i hallen...

Efter att ha slipat väggarna i hallen skulle slipdammet städas upp... jag tog till min kära, gula lilla dammsugare...jag vet- inte det smartaste... men men...
Dammsugaren slutade suga- blev kaputt- slut som sugmaskin... Nog för att jag visste att den skulle pajja eftersom den inte är gjord för findamm, men trodde andå att den skulle klara av att göra klart sitt jobb i trappen...


 




Mitt i min upprördhet över att dammsugaren lagt av, ringde min bästa killkompis... Mr T.
Jag berättade vad som hade hänt och hur förbannad jag var. Men Mr T tyckte inte alls att jag lät upprörd... i detta läge låg jag på rygg och asgarva åt hela situationen och han beskrev mig som "en tjej på fyllan"- babbla som tusan och skratta åt det som hänt...haha!
Jag talade om att jag ändå ville köpa en ny dammsugare - en sådan där snygg, sladdlös sak som man kan sätta fast på väggen...
Hans kommentar var då:
- En sådan dammsugare är ungefär lika som när det gäller grabbarna du träffar... - ser bra ut, men gör dåligt ifrån sig... Haha, där fick han till det - rolig killkompis man har - det kallar jag humor! ;P

Så måndagen bestod av slipning av väggar, lååångpromenad, konditionsträning samt bodypump på SATS och givetvis ett antal timmar på jobbet- nämligen 12 timmars nattpass.

Tisdag 13/10:

Avslutade mitt nattpass på morgonkvisten och fick för mig att nu skulle här promeneras. Jag tog mig då en långpromenad till min mormor i Valbo. Beställde gröt till frukost av henne när jag väl var framme... :)
Efter det tog jag mig till mosters Friskvårds Studio och satt en svettig stund i infrabastun, SKÖNT!!

Sen var det bara att fortsätta hemåt och ta reda på mer slipdamm... Lyckades då ta död på min andra dammsugare (den röda), men hann med att få klart ialf. Så efter att ha avverkat två dammsugare var det då dags för att tapetsera.
Jag tror aldrig pappsen hört mig svära så förbenat som jag gjorde under tiden... Han sa t.o.m: - Du som alltid brukar ha sådant tålamod med allt du tar dig till!?! Mitt i all min ilska jag hade i mig då tapeterna vägrade göra som jag ville kunde jag inte låta bli att skratta...
- Kallar du det där förbannad!?, frågade pappa. Haha, rolig du...
Jag sa: Den som vågar yppa minsta lilla negativa grej om tapetseringen kan räkna med en snyting! ;P
Tapetseringen av gjord av blod, svett och tårar...- iallafall svett!

Min nya dammsugare som jag nu har köpt är en sådan där UltraSilencer som sägs vara så tyst att ett barn ska kunna sova... se bild :P Men det återstår ju att se... :)





Lördag 17/10:

Blev en lugn helg trots att jag laddade inför en krogrunda...
Istället blev det hemmamys med brasa, godis, rosa bubbel, filmtittande, skratt, prat m.m. :)

Söndag 18/10:

Denna dag blev däremot påfrestande...
Var till Svärdsjö, Dalarna och rensade ur mammas grejer ur huset hon, hennes man och mina småsyskon bodde/bor i.
Jag kan fortfarande inte tro, förstå, inse att världens bästa mamma inte finns längre... hur ska jag någonsin kunna göra det?!? Kommer aldrig kunna göra det, aldrig - aldrig någonsin!

Min lilla söta kusin Stina fyllde 8 år denna dag också. Så efter att ha vart i Svärdsjö hela dagen så åkte jag, mina småsyskon och min mammas moster och grattade henne. Min present till lillgumman var en bok om "Dansälvan Stina". :) Hon tycker ju om att läsa och är dessutom riktigt bra på det så jag tror boken passade henne perfekt! :)

Denna dag fick jag en björnkram som jag så länge väntat på... som jag verkligen behövde. Tänk... varje gång du kramar mig ger du mig energi att kämpa på, kämpa vidare, känna styrkan i mig. Den styrkan som finns kvar. Du får mig att känna "detta kommer jag att klara av". Tack för att du finns i våra liv - i mitt och mina småsyskons liv. När jag känner att jag håller på att falla är du den som jag kan luta mig emot, du är stadig, stark, godhjärtad och en oerhört varm person. Jag vill att du ska veta att du betyder väldigt mycket för mig, för oss...
Bamsekramen gav mig mycket idag - bamsekramen behövdes - och du gav den i rättan tid - just idag! :)


Nästa veckas schema (v. 43) ser ut som följer:

* Må bra och njuta av livet! ;)

* Jobba

* Träna

* Greja hemma och förhoppningsvis få klart!

* Långpromenader och en massa babbel :)

* Hockey - Läkerolen - på torsdag.

* Leta efter en audi a3 till mig! (helst svart) :)

* Umgås med tjejerna! En A-W eller nå... ;P


Ta nu hand om varandra, ni är det bästa ni har!  /C
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0